Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Empatie
Demková, Tereza ; Kosziba,, Klaudia (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Vybrala jsem si pro svojí praktickou bakalářskou práci téma empatie. Jelikož tato vlastnost může rozkrývat nejen moje rodinné problémy, se kterými se setkávám v dnešní době. Vysoká rozvodovost manželských párů a neochotné přijímání zodpovědnosti za své děti, jsou problémy, které jsou obecně známé. Mám však opakovanou zkušenost s tím, že obecně známým věcem se málokdy věnuje osobní zájem. Má práce se skládá ze třech obrazů, namalovaných olejovými barvami na plátně, které nejsou natažené na rámy. Jsou adjustované, jako fotografie či kresby. Jedná se o autoportréty vycházejících z mých zkušeností s psychoterapií a mého rodinného zázemí. Zvolená instalace těchto tří obrazů, by měla evokovat pohled do nitra člověka spíše v lékařském slova smyslu. Domnívám se, že malby i instalace obrazů, můžou dobře fungovat pro kladení si otázek okolo rodiny, empatie a vizuálního umění.
Srovnání dvou metod osobního rozvoje a jejich dopadu na chování
Štěpánová, Irena ; Loneková, Katarína (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
Cílem mé diplomové práce je srovnání dopadu na chování rozvojové metody hraní rolí a diskuze o videu natočeném pro účely rozvojové aktivity. V teoretické části představuji oblast rozvoje pracovníků z hlediska psychologie a popisuji psychologické koncepty, které stojí v pozadí procesu rozvoje konkrétních dovedností například leadershipu, sebeřízení, komunikace a ovlivňování. Usiluji o hlubší porozumění způsobům, jak si tyto dovednosti osvojujeme a porozumění možnostem, které lze využít při rozvoji pracovníků, ať již jde o podobu konkrétních rozvojových metod, nebo o řízení procesu rozvoje pracovníků jako celku. Tyto poznatky nacházejí uplatnění v oblasti firemního vzdělávání a rozvoje, což je prostředí, ve kterém také realizuji praktickou část své diplomové práce. V empirické části jsem realizovala dva výzkumy. V kvalitativním výzkumu jsem zjišťovala potřeby cílové skupiny pracovníků, abych následně mohla vybrat rozvojové metody v návaznosti na relevantní rozvojové cíle, jejichž soulad se skutečnými potřebami pracovníků je předpokladem pro úspěšné ovlivnění chování. V hlavní výzkumné části jsem realizovala kvazi-experiment, kde porovnám stav cílové skupiny před a po rozvojové intervenci. Statisticky významné rozdíly před a po intervenci jsem srovnala u experimentálních skupin a v kontrolní skupině....
Srovnání dvou metod osobního rozvoje a jejich dopadu na chování
Štěpánová, Irena ; Loneková, Katarína (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
Cílem mé diplomové práce je srovnání dopadu na chování rozvojové metody hraní rolí a diskuze o videu natočeném pro účely rozvojové aktivity. V teoretické části představuji oblast rozvoje pracovníků z hlediska psychologie a popisuji psychologické koncepty, které stojí v pozadí procesu rozvoje konkrétních dovedností například leadershipu, sebeřízení, komunikace a ovlivňování. Usiluji o hlubší porozumění způsobům, jak si tyto dovednosti osvojujeme a porozumění možnostem, které lze využít při rozvoji pracovníků, ať již jde o podobu konkrétních rozvojových metod, nebo o řízení procesu rozvoje pracovníků jako celku. Tyto poznatky nacházejí uplatnění v oblasti firemního vzdělávání a rozvoje, což je prostředí, ve kterém také realizuji praktickou část své diplomové práce. V empirické části jsem realizovala dva výzkumy. V kvalitativním výzkumu jsem zjišťovala potřeby cílové skupiny pracovníků, abych následně mohla vybrat rozvojové metody v návaznosti na relevantní rozvojové cíle, jejichž soulad se skutečnými potřebami pracovníků je předpokladem pro úspěšné ovlivnění chování. V hlavní výzkumné části jsem realizovala kvazi-experiment, kde porovnám stav cílové skupiny před a po rozvojové intervenci. Statisticky významné rozdíly před a po intervenci jsem srovnala u experimentálních skupin a v kontrolní skupině....
Empatie
Demková, Tereza ; Kosziba,, Klaudia (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Vybrala jsem si pro svojí praktickou bakalářskou práci téma empatie. Jelikož tato vlastnost může rozkrývat nejen moje rodinné problémy, se kterými se setkávám v dnešní době. Vysoká rozvodovost manželských párů a neochotné přijímání zodpovědnosti za své děti, jsou problémy, které jsou obecně známé. Mám však opakovanou zkušenost s tím, že obecně známým věcem se málokdy věnuje osobní zájem. Má práce se skládá ze třech obrazů, namalovaných olejovými barvami na plátně, které nejsou natažené na rámy. Jsou adjustované, jako fotografie či kresby. Jedná se o autoportréty vycházejících z mých zkušeností s psychoterapií a mého rodinného zázemí. Zvolená instalace těchto tří obrazů, by měla evokovat pohled do nitra člověka spíše v lékařském slova smyslu. Domnívám se, že malby i instalace obrazů, můžou dobře fungovat pro kladení si otázek okolo rodiny, empatie a vizuálního umění.
Metody a přístupy uplatňované v centru denních služeb pro osoby s mentálním postižením
Kyptová, Jitka ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomové práce má teoreticko-empirickou povahu. Jejím cílem je ověřit využití a účinnost vybraných metod práce s osobami s mentálním postižením v CDS pro dospělé. Teoretická část je věnována třem základním tématům. První téma se věnuje obecněji osobám s MP: definici MP, etiologii, klasifikaci. Krátce analyzuje životní situaci lidí s MP a jejich rodin. Druhá část je zaměřena na sociálních služby určeným osobám s MP, především na centra denních služeb pro dospělé, na nastínění osobnosti sociálního pracovníka a zmiňuje i platnou legislativu s tím související. Dále je zde podkapitola zabývající se specifiky práce s osobami s mentálním postižením. Druhou část uzavírají požadavky na edukační prostředí. Ve třetí části předkládám nástin čtyř komunikačních přístupů. V praktické části popisuji za pomocí akčního výzkumu aplikaci jednotlivých přístupů v Centru denních služeb pro dospělé osoby s mentálním postižením ve středisku Rolnička v Soběslavi.
Bariéry v komunikaci mezi vybranými úrovněmi managementu zdravotnického zařízení
Doležel, Jan ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Míková, Irena (oponent)
Cílem diplomové práce je identifikovat u vybraných úrovní managementu zdravotnického zařízení nejčastější komunikační prohřešky z pohledu transakční analýzy, které narušují sociální interakci v pracovním prostředí a analyzovat jejich příčiny a dopad na chování a prožívání aktérů. Součástí práce je soubor doporučení pro prevenci a eliminaci těchto bariér. Data byla sebrána pomocí dotazníků vypracovaných pro top a střední management a týkala se hodnocení četnosti výskytu jednotlivých bariér a jejich dopadu na prožívání a chování respondentů. Teorie o komunikaci a jejich bariérách ve spojení se zjištěnými daty dávají společně představu o tom, na co by si vedení na tomto pracovišti (a pravděpodobně i na jiných zdravotnických pracovištích podobné velikosti a struktury) měli dávat při komunikaci s primáři pozor. Přínosem této bakalářské práce by mělo být zlepšení komunikace a dosažení tak nejen zvýšení spokojenosti všech zaměstnanců, ale také zefektivnění průběhu pracovní doby. K tomu je nezbytná v první řadě komunikační způsobilost, především pak znalost efektivní komunikace, uvědomování si vlastních chyb a neustálá snaha o jejich eliminaci. V teoretické části jsou objasněny některé základní pojmy důležité v komunikaci, jsou zde popsány základní poznatky o komunikaci, transakční analýze, bariérách v komunikaci a odstraňování komunikačních bariér. Praktická část je zaměřena na prostředí nejmenované nemocnice. Jsou zde zobrazeny a popsány nejčastější zkřížené transakce na tomto pracovišti a jejich dopady na chování a prožívání aktérů.
Životní scénáře recidivistů
KRULIŠOVÁ, Jana
Cílem bakalářské práce bylo zjistit rodinné prostředí recidivistů, zejména vliv jeho funkčnosti či nefunkčnosti na vznik a rozvoj sociálně patologických jevů, v konkrétním případě na vznik kriminality. Dále předmětem zkoumání bylo zjistit, jakou roli v recidivě hrála reakce společnosti na odsouzené a jaké jsou moţnosti recidivistů na začlenění do společnosti. K realizaci praktické části jsem zvolila metodu zakotvené teorie. Podkladem pro zpracování byly rozhovory s recidivisty. Závěrem nutno konstatovat, ţe stanovený cíl práce byl naplněn. Rodina jednoznačně ovlivňuje chování jedince, ke vzniku sociálně patologického chování a tím tedy i recidivy však nedochází výhradně vlivem výchovného prostředí a působení rodiny.
Transakční analýza v pomáhajících profesích
URBANOVÁ, Marie
Předkládaná práce se zabývá využitím transakční analýzy v psychoterapii, poradenství a pomáhajících profesích. Teoretická část je věnována filozofii a historii směru, historii společnosti ČATA v České republice, vymezením klíčových pojmů a možnosti využití transakční analýzy. Praktická část je vypracována z kazuistik, které jsou zpracovány z rozhovorů, které proběhli na Inspektorátu cizinecké policie, Skupině povolování pobytu v Českých Budějovicích, ve kterých jsou analyzovány hry dle Erica Berneho vyskytující se v transakční analýze. Součástí kazuistik jsou charakteristiky her, rozhovory, grafické znázornění, analýzy a zhodnocení. Práce si klade za cíl poukázat na výskyt her dle Erica Berneho v pomáhajících profesích.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.